13

نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم


من گزارش میدم خبرگزاری تسنیمامیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی در گفتگوی تلفنی در خصوص روابط ایران و اتحادیه اروپا و مسائل منطقه ای گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان هر چه سریعتر نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، بر اقدام جدی منطقه ای و بین المللی با نقش واقعی سازمان ملل متحد با در نظر گرفتن خواسته ها و امیدهای فلسطین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، توجه اتحادیه اروپا به احترام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور را خواستار شد. چارچوب حقوق بین الملل

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق را بخشی از دفاع مشروع خواند.

رئیس اداره دیپلماسی کشورمان از ادامه گفت‌وگوهای اتحادیه اروپا و ایران با هدف تعمیق همکاری‌ها استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل، با یادآوری تلاش ها و گام های مثبت کشورمان در عرصه دیپلماسی برای رفع تحریم ها، به افراط و تفریط برخی دیگر از کشورها در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری بین آژانس و ایران در مسیر درستی است و ما از سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

رئیس سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در این گفت وگوی تلفنی تاکید کرد که اتحادیه اروپا از اقدامات سازنده و گام های مثبت و همزمان با ادامه رایزنی های دیپلماتیک خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست. بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا

جوزپ بورل با اشاره به درخواست های گسترده بین المللی برای آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا در اسرع وقت، از همه طرف ها خواست بر دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی تمرکز کنند.

این مقام مسئول در امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات در منطقه استقبال کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا